دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

عقل و احساس...

بعضی وقتها بین عقل و احساس گیر میکنم . حق با کدومه؟ عقل یا احساس؟ ... خوب  اما همیشه نمیشه معیار عقل باشه باید احساس رو هم در نظر داشت . عقل میگه باید به همه بدبین بود!! اما احساس میگه کمی هم اعتماد کن  همش هم به عقلت تکیه نکن .  وقتی یه فقیری به طرفت  دست یاری دراز میکنه دو  پیشنهاد از طرف عقل و احساست ارائه میشه . عقلت میگه کمک نکن مگه میدونی این واقعا فقیره؟ ادم فقیر گرسنگی میکشه ولی دستش جلو کسی دراز نمیکنه  اما احساس نهیب میزنه میگه هی ! مگه تو مطمئنی اون طرف کلاش و حقه بازه؟! ممکنه واقعا فقیر باشه!!!  یادمه بچه که بودم یه فقیری اومده بود زنگ در خونه رو زده بود رفته بود در خونه روبرویی رو زد . طرف یک زن بود محکم زد روی دست فقیر و ردش کرد!! دلم سوخت .. من بهش کمک کردم . بهم گفت پسرم تو اگه چیزی هم نمیدادی همین که احترامم کردی ازت ممنونم . احساس ادمها زیباست . ضمن احترام به عقل اما همیشه حق با عقل ادم نیست .  امروز تو مرا محکوم می کنی چرا درس نخوندم و به مقامی نرسیدم . اما این عقلت هیچ وقت  این اجازه رو نمیده که از  پدر و مادرت بپرسی بابا یا مامان چرا شما تحصیلات نداشتی؟  چون احساست میگه پدر و مادرت حتما مشکلی داشتند!!  ما که زمان اونها نبودیم !! ... هیچوقت احساس مون رو کنار نزاریم . هیچ وقت . احساس بهمون آرامش میده . باعث امید میشه . هرچند زیاده روی در هر کاری هم درست نیست . 

شهادت امیرمومنان علی بن ابیطالب بر شما عزیزان تسلیت باد

امشب، شب ناله در فراق پدری مهربان است
که غیر از چاه و نخل و ماه، کسی گریه‏اش را ندیده بود
پدری دل‏سوز که با آه همه کودکان یتیم شریک بود
و غصه‏ های همه را بر جان خود هموار می‏کرد
ولی کسی از غربت او و دردهای دلش
با خاری در چشم و استخوانی در گلو، خبر نداشت .

میلاد امام حسن مجتبی مبارک..

با تاخیر میلاد امام حسن رو خدمت همه دوستان تبریک و شادباش عرض میکنم .. 


چندتا طنز به مناسبت این روز عزیز :


طرف رفته برای پسرش زن بگیره به پدردختره گفت: پسرم نه ﺍﻫﻞ ﺩﻭﺩه ﻧﻪ ﻭﻟﮕﺮﺩه ﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﭘﺎﺭتیه ﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﺭﻓﯿﻖ ﺑﺎﺯﯾه نه اهل اون کارا… نه اهل اینکارا…
پدر دختره گفت زمونه عوض شده ما زن به آدم پخمه نمی دیم :)


اینایی که میگن لایک کن تا لایک شی!! همونایی هستن که تو بچگی موی همو میکشیدن بعد میگفتن ول کن تا ول کنم!



کاﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﻮ ﺗﯽ ﻭﯼ ﻣﻴﮕﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺩﺳﺖ ﭘﺪﺭﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺒﻮﺳﻴﺪ ﺑﺬﺍﺭﻳﺪ ﻋﺎﺩﺕ ﺷﻪ. نمیدونه ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﭘﺸﺖ ﻫﻢ ﺍﻳﻨﮑﺎﺭﻭ ﮐﻨﻰ ﺑﺎﺑﺎﺕ ﺷﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﻪ ﺟﻴﺒﺎﺗﻢ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﻩ ﺑﺒﻴﻨﻪ ﭼﻰ ﺯﺩﻯ!



شاید باورتون نشه به دختره میگم برو از بازار وایبر رو بگیر نصب کن. از میدون پانزده خرداد زنگ زده میگه من بازارم. کدوم مغازه برم؟


رفتم دکتر بهم گفت:اگه میخوای سالم باشی باید از قلیون دور بشی
امروز رفتم بازار یه شیلنگ 10 متری واسه قلیونم خریدم به نظرتون کافیه یا باید بیشتر دور شم؟