دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

عشق سفر...

یکی از ارزوهام اینه که اونقدر تمکن مالی داشتم که بدون دغدغه مالی برم دور دنیا رو بگردم و لذت ببرم . ایران متاسفانه با تمام زیبایی هاش امکانات و مناظری که انسان رو تهیج وا بداره نداره . الان بغیر از یکی دو شهر باقی شهرها جاذبه های توریستی ندارند . بعضا هم که هست بیشتر جاذبه های تاریخی هست تا تفریحی . بعضا همه چی تکراری بنظر میاد . حیات وحش در ایران کنترل شده نیست . بعضی شهرها دریغ از یک هتل در حد یک ستاره که مسافر برای یک شب مکان استراحت داشته باشه . اگر شمال رو بخاطر دریای مازندرانش فاکتور بگیریم دو شهر تبریز و مشهد از لحاظ من جذابیت خاصی دارند . البته شیراز هم تعریفش رو زیاد شنیدم و شهر دوست داشتنی هست و خیلی دوست دارم ببینم . تبریز هم به مدت چند ساعت بودم و از محیط شهرش خیلی خوشم اومد . اردبیل گرچه هوای خنکی داره ولی اون جذابیت شهری رو نداره . تهران و قم هم بس که شلوغ و پر ترافیک و هوای الوده ای داره جذابیت خاصی نداره البته مناطق ییلاقی شون خوبه ولی درون شهرها جذابیتی ندارند .بالشخصه  یکی از ارزوهام دیدن سوئیس هست . با اون دریاچه ها و کوههای زیبایی که داره و هوای پاکی که داره  خیلی دوست دارم یه روز اون مناطق رو از نزدیک ببینم .

نظرات 1 + ارسال نظر
دریا یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 12:13

درست عین من
خیلی دوست دارم برم دنیا رو بگردم
سوییس رو هم خیلی میپسندم و هلند و کانادا رو
اونم به خاطر طبیعت زیبایی که دارن
ایتالیا رو هم آرزو دارم ببینم .... از هند هم خوشم میاد به خاطر لباسا و صنایع دستی عجیب و زیباش
ولی دوستایی که رفتن هند میگن خیلی کثیفه

راست میگی ...متاسفانه ما ایرانیا فرهنگ نگهداری از اماکن و طبیعت رو نداریم
شمال میری آشغال... ارسباران میری بدون امکانات
از خارج میان میرن کویر ایران رو میبینن..من میترسم برم از تشنگی هلاک بشم

خلاصه مجبوریم از ماهواره تماشا کنیم و حسرت بخوریم

پسرخاله من سوئد زندگی میکنه...استاد دانشگاهه
میگه کل کشور اندازه تهران ما جمعیت نداره
آدما کم... فضا زیاد...طبیعت بکر... فضای سبز عالی

میگه زمستونا خرسا میان نزدیک شهر...مگه کسی کاری داره باهاشون...فقط سعی میکنن روبرو نشن باهاش

کلا اعصابشون راحت راحته
ولی من... توی کوچه پر از پسرای 11 یا 12 ساله که همش فوتبال بازی میکنن..جیغ و داد میکنن... دعوا میکنن... زن و شوهری که دایم در حال بگو مگو و دعوا هستن ... بوق ماشین درست ساعت 3 ظهر که همه خوابن

بعد هم انتظار دارن به اعصابمون مسلط باشیم
حدودا 7 یا 8 ساله که همسایه ها عوض شدن و انگار همشون از دهات اومدن...اصلا فرهنگ شهر نشینی ندارن

برم سوییس ها...برنمیگردم بخدا

درسته بخدا .. سوئد محشره .. سوئیس رو مثل شما از یک شبکه دیده بودم با هلی کوپتر از هوا فیلمبرداری میکردن محشر بود .. .. اما درسته که اینجاها قشنگه ولی شک نکن یه هفته اونجا بمونی دلت پر میکشه میخواهی برگردی ایران .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.