دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

دلنوشته های من

حرفهایی که نمیشود زد!

حجاب

راستش من زور کردن حجاب برای خانومها رو درست نمیدونم . حجاب باید درون انسانها باشه . البته منظورم مخالف حجاب هم نیستم . نمونه اش امروز یه چشمه دیدم . خانومی چادر ولی نصف موهاش رو به یک وضعی بیرون گذاشته بود و چند موتوری و تعدادی هم افراد معمولی کنار خیابان با چشمانشون دنبال می کردند .اینکه عابرین و راکبین کار پسندیده ای انجام ندادند درست ولی باید قبول کرد در هر جامعه ای اگر خانمی با پوشش نامناسب بیرون بره منتظر چنین برخوردهایی هم باید باشه . این داستان که در اروپا متمدن هستند یا در آمریکا حرف بیخودیه . شاید انگشت شماری هستند که به اخلاقیات اهمیت میدهند ولی اکثرا غریزشون بر عقلشون پیروز میشه . شما ممکن نیست بهترین و خوشمزه ترین غذاها رو بزارند جلوتون بگویی من میل ندارم . تعداد چنین افرادی به اندازه انگشتان دست هستند . شما یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده کنار دستتون باشه هر چقدر هم مادرتون بهتون هشدار بده که دست به سیب زمینی نزنید اخر یک ناخنک میزنید حالا شاید بگید چه ربطی داره ؟! . غریزه مثل هوس شما برای خوردن سیب زمینیه.. شما هرچقدر هم قدیس باشید اما وقتی در یک موقعیت اینچنینی قرار بگیرید اگر بهش دسترسی نداشته باشیه اما لذتش رو می برید . . اون لذت همون ناخنک به سیب زمینی هست . خانمی میگفت : در زمان هخامنشیان حجاب زنان چشمان پاک مردان بود . منم قبول دارم ولی ایا این چشمان پاک در زمان قدیم خانمها با چه پوششی جلوی چشمان پاک قرار میگرفتند؟ خصوصا در جامعه ما که جوانان امکان ازدواج ندارند . کاش قبل از زوری حجاب سر کردن فلسفه حجاب رو منطقی به این نوع خانمها انتقال میدادند تا با دانش چادر سر کنند نه از روی اجبار!!

نظرات 2 + ارسال نظر
سولماز چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 09:53

سلام.
واما بحث حجاب. خیلی جای بحث داره. اول از همه هم همین اجباری بودنش هست که باعث شده حجاب ارزش خودش رو از دست بده. ای کاش اجازه بدیم هر کسی خودش انتخاب کنه. من خودم چادری هستم الان نزدیک به نه سال هست که چادری شدم ولی خودم خواستم بدون زور بدون اجبار. شاید اگه مجبور میشدم هیچ وقت این شکل حجاب رو انتخاب نمیکردم. اما از یه طرف هم یه عده دارن با سر و شکلشون ارزش زن بودن رو تو جامعه پایین میارن. و باعث میشن که به همه به یک شکل نگاه بشه. یه عده دارن جار میزنن تو رو خدا ما رو نگاه کنید و لذت ببرید. متاسفانه تو سالهای اخیر زیاد هم شده. خود من با اینکه حجابم کامل هست و تیپم تو چشم نیست همیشه مزاحمتهایی از طرف بعضیا داشتم. کاش بعضی خانوما بیشتر برای خودشون ارزش قایل بشن. کاش خانوما حجاب رو با دل و جون بخوان. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه انشاالله.

سلااااام ... دقیقا منظورم همینه ..دونستن فلسفه حجابه .. وقتی دختری موهاشو از جلو تا وسط سرش میریزه بیرون بدتر جلوه میکنه تا حجاب سرش نباشه توی شهر ما باورت شاید نشه وقتی با اتوبوس از تهران برمیگردم تا ده فرسخی شهر خانومه بدون چادر و با مانتو هست بعد وقتی وارد عوارضی میشدیم چادر از توی کیفش در میاورد سر میکرد . خوب معلومه که این اجباری داره چادر سر میکنه .. یا یه کشوری رفته بودم خانومه تا کاروان ایرانیان بودند همیشه خودش رو می پوشوند ولی وقتی رفتیم یک کشوری دیگه که ایرانیا نبودند باور نکردنی بود کلا بدون چادر و لباس آستین کوتاه راه می رفت .البته مادرش کاملا پوشش داشت ولی خندم گرفت شایدم گریه ام چرا باید اینقدر تظاهر داشته باشیم ..

مریم سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 23:24

شرمنده فراموشم شد عید رو تبریک بگم.
عید میلاد صاحب الامر عج رو خدمت شما و همه دوستان تبریک میگم.
در جوار بی بی حضرت معصومه دعاگوی ما هم باشید.بدجور دلم گرفته واسه صفای حرم بی بی اینکه برم یه دل سیر باهاشون درددل کنم و اشک بریزم شاید سبک شم...
در مورد پستی که نوشتید:منم صحبت شما رو قبول دارم بعضی وقتا با بابا سر همین حجاب بحثم میشه منم اعتقادم ب حجاب باطنه ولو اگه اجباری از اول تو مقوله حجاب نبود شاید خیلی از مسائل الانو نداشتیم.من حجابم اونجور ک باید باشه نیست اما حس میکنم تفاوت وقتی حجابم کامله با وقتی ک حجابم درست نیست.نمیتونی نگاه هوس آلود رو نادیده بگیری تا زمانی که جنس مخالف نتونه خودشو کنترل کنه حجاب باطن ب تنهایی بی فایده ست.
بابام همیشه بهم میگه واست باشه وقتی حجاب واست ارزشو از دست داد نم نم باقی اعتقاداتت کمرنگ میشن...صد درصد حرف بابا رو قبول دارم...
التماس دعاااااااا

سلام .. میلاد آقا امام زمان بر شما نیز مبارک .. انشالله خانم شما رو بپذیره و به زیارتشون بیایید .. شاید باورتون نشه با اینکه منم نزدیک هستم ولی توفیق ندارم شاید بخاطر قلب سیاهم باشه .. راستش در مورد حجاب من نه مخالفم نه موافق .. البته اگر به همسر خودم باشه یکی از گزینه هام حجابه ولی یه سری چیزا ست توی جامعه متاسفانه ارزش حجاب رو از بین برده . مثلا خانمی هفتاد قلم آرایش غلیظ میکنه که نوع چادر خودش بدتر جلوه میده . انشالله حجاب درونی مان همیشه پایدار باشه .. چه مرد چه زن .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.